dimarts, 4 de març del 2008

Atletisme a l'escola.

Us presentem una sessió tipus per a realitzar una iniciació a l'atletisme al pati de l'escola.
Objectius atlètics: Ritme de cursa, capacitat de superar obstacles.
Escalfament bàsic.
• Organització inicial.
Cada alumne disposa d’un cercle de plàstic de cinquanta centímetres de diàmetre.
Activitats.
• Jocs de cursa amb cercles.
• Cursa lliure: cada cop que el mestre pica de mans o diu "Ja!", es deixa el
cercle a terra i cadascú s'asseu dins
del seu cercle.
å Deixar el cercle a terra i córrer
per tot l’espai. Cada alumne intentarà trepitjar tots els cercles que hi ha a terra.
• Com el joc anterior, però saltant per damunt dels cercles que hi ha a terra.
• Col·locar els cercles (o cons) a terra fent una ziga-zaga. Cursa d’eslàlom.
• Fer fileres de cercles separats un metre entre si. Córrer saltant els cercles
però sense trepitjar-ne l'interior.
• Fer fileres de cercles separats un metre entre si. Córrer saltant entre els
cercles però tan sols se’n pot trepitjar l’interior, no es pot trepitjar fora. (Poden
estar en línia recta o fent esses.)
• Repetir els exercicis anteriors augmentant la separació dels cercles.
• Dins i fora.
• Cada alumne és situat dins del seu cercle. El professor diu dins, fora, al
damunt, a la dreta, a l’esquerra, i els alumnes, saltant amb els peus junts, aniran
ubicant-se segons les ordres del professor.
• Es repeteix el joc anterior però ara cal fer-lo saltant amb un peu i caient
amb l’altre.
• Saltar a dins i a fora del cercle però girant un quart, mig, o fer un gir sencer.
La manera de transmetre la informació (no tenen assumit el concepte de
quart de gir o de mig gir) es farà assenyalant un punt de l’espai on cal mirar en
caure del bot.
• Campionats.
Es poden repetir els jocs anteriors en forma de petita competició.
Una manera d’organitzar els jocs és fent quatre o cinc fileres de cercles de
cinc o sis cercles cadascuna. Darrere de les fileres, a uns cinc metres del primer
cercle, distribuir els alumnes en fileres. Els primers de cada filera competeixen
primer. Un cop acaben s'esperen asseguts a terra perquè puguin veure com corren
els seus companys.
A cada cursa es canvien els alumnes que competeixen entre si. Cal agruparlos,
en la mesura que es pugui, per nivell per tal que no es detectin grans diferències.
• Fi de la sessió
Recollir el material, seure en rotllanes i comentar els jocs que s’han fet.